lørdag 24. november 2012

Fenix HP11 hodelykt - dårlig kvalitet

Etter å ha brukt lykta i underkant av ett år, har den plutselig stoppet å virke. Dette da batteriene ikke lenger kommer i kontakt med både pluss og minus -siden i batteriboksen. Dette gjelder for alle fire batteriene, og har i grunn skjedd "over natta". Jeg har hatt batteriene liggende i batteriboksen til en hver tid, men dette mener jeg en såpass dyr hodelykt bør tåle.


Etter å ha sendt klage til produsenten har jeg mottatt en epost med en ganske omfattende måte å gå frem i forhold til garantien, noe jeg rett og slett ikke gidder. Det var et fantastisk lys i lykta så lenge det varte...

Fenix HP11

Batteriet når ikke frem til pluss-siden, mangler en millimeter.




2 kommentarer:

  1. Hvis du ikke henvender deg til produsenten men direkte til den du handlet lykten av så er du beskyttet av norsk kjøpslov (hvis lykten er kjøpt i Norge da). Da har du 5 års garanti, og det eneste du strengt tatt trenger å gjøre er å levere inn lykten med en forklaring av problemet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykten ble bestilt fra Canada, så da er jeg like langt. Kan sikkert henvende meg til nettbutikken, men det vil jo koste like mye å sende den i retur som å kjøpe en ny. Men det er nå en gang slik det er å handle fra utlandet! Har etter tips bestilt noen magneter som skal ordne problemet med lykta.

      Slett