mandag 19. mars 2012

Pakket og klar for Finnmarksvidda

Da var utstyret pakket og klart for seks dager på Finnmarksvidda. Planen er å gå fra Assebakti til Øvre-Stilla og tilbake igjen, med en litt annen rute tilbake. Det er dette som er den klassiske ruta Finnmarksvidda på tvers (Karasjok - Alta). Ved start i Assebakti like vest for Karasjok går jeg nordvestover mot det store vannet Lesjavri og videre mot Øvre-Stilla hvor det er bebyggelse, for så å snu og gå tilbake. Ruta tilbake er planlagt at jeg skal gå av løypa ved Lesjavri og gå noe mer østover før jeg svinger sørover igjen mot Assebakti. Ruta har jeg lagt inn på gps`en med ca 1 km mellom hvert vei-punkt.

Jeg legger opp til 30 km gange om dagen. Beregner da opp til 9 timer gange per dag siden jeg går med pulk og ski med helfeller. Etter litt frem og tilbake har jeg bestemt meg for å ta med hunden da det er meldt temperatur i skalaen - 15 til et par plussgrader, lite vind og delvis en del snø. Så får jeg bare se hvor godt dette stemmer. Håper det ikke blir mildvær og for mye vind.

Underveis håper jeg å få testet solcellepanelet, GoalZero Nomad 7 eventuelt vindmasken Cold Avenger om været bikker i den retningen..


0 kommentarer:

Legg inn en kommentar