tirsdag 4. januar 2011

Avbrutt skitur - Pasvik

Etter å ha planlagt og pakket pulken for helgetur til Pasvik, dro jeg avgårde i retning Vaggatem sammen med Mari og Echo. Ved Kirkenes flyplass viste gradestokken -20, så det så ut til å bli en kald tur! Etter å ha kjørt et par timer videre stoppet vi i mørket ved Vaggatem og gjorde oss klare for å laste ut utstyret. Da jeg gikk ut av bilen kjente jeg at det var blitt kaldere, så jeg la ut en temperaturmåler og lot den ligge litt. Den viste da -26,5 grader! Da Echo bare er 9 måneder ble jeg straks i tvil på om turen kunne bli i kaldeste laget, da vi hadde beregnet ca 3 timer gange innover marka med overnatting i telt, med påfølgende 3 timer gange dagen derpå og inn til en koie. Pulken var pakket slik at Echo skulle kunne pakkes inn i jervehiet sitt og sitte på pulken om det ble behov for det. 


Vi bestemte oss for å laste ut utstyret og begynne å gå et stykke for å se hvordan det var. Echo var frisk og rask men viste tydelige tegn på at det var kaldt på labbene, selv med sokker på. Vi gikk et kvarter innover skauen før fornuften tok oss og vi snudde. Altid surt å snu, men det var nok for det beste. Vi kommer tilbake ved en senere anledning!

Klar for tur

Bikkjekaldt!

Kaldt på labbene

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar